Jak zaplanować gruntowny remont mieszkania?

Pierwszym krokiem przed rozpoczęciem remontu, jest odpowiednie zaplanowanie budżetu. Należy przeliczyć koszty związane z zakupem materiałów, pracę ekipy remontowej, koszty sprzątania po remoncie. Do planowanych wydatków należy doliczyć ok. 10% dodatkowych środków na nieprzewidziane wydatki. Możemy pomyśleć nad tym, czy pewnie kroki remontowe możemy wykonać samemu np. pomalowanie ścian. Jednak często w takim przypadku musimy wykorzystać swój urlop wypoczynkowy.

Stwórz harmonogram

Warto dobrze zaplanować remont, stworzyć harmonogram prac z określeniem zakresu czasowego. To pozwoli oszacować, ile potrwa remont. Dzięki takiej logistyce możemy w odpowiednim czasie zamawiać materiały potrzebne do prac wykończeniowych. Jednak musimy się liczyć z tym, że rzeczywistość remontowa nie zawsze idzie zgodnie z planem. Ważnym krokiem przed podjęciem kroków remontowych jest załatwienie potrzebnych zezwoleń. Remont mieszkania w bloku wymaga często pozwoleń ze spółdzielni mieszkaniowej np. w przypadku przebudowy ścian lub wymiany okien. Należy zapoznać się z regulaminem i zasadami dotyczącymi korzystania z powierzchni wspólnej w bloku. Podczas kucia kafelek warto zadbać o zasłonę przeciwpyłową, aby pył nie dostawał się na korytarz. Korytarz i klatka schodowa nie mogą być zagracone przez materiały budowlane lub sprzęt. Jeśli planujesz gruntowny remont mieszkania, warto o tym fakcie poinformować sąsiadów, powiedzieć jaki zakres prac będzie obejmować i jak długo może potrwać. Pozwoli to zapobiec niepotrzebnym konfliktom z sąsiadami. Na czas takiego kompleksowego remontu warto przeprowadzić się do rodzinny lub wynająć jakieś lokum.

Odpady remontowe

Po gruntowym remoncie mieszkania lub kiedy kupujemy mieszkanie z rynku wtórnego, musimy liczyć się z szerokim rodzajem prac budowlanych. Kucie kafelek, wymiana podłóg powoduje dużą ilość gruzu odraz odpadów remontowych, warto znaleźć sposób na pozbycie się tego typu śmieci. Możemy zorganizować kontenery na gruz Kraków, które pomieszczą kilka ton odpadów. Dodatkowo możemy wynająć je na dogodny dla nas czas. W każdym mieście lub gminie dostępne są punkt odbioru odpadów komunalnych, jednak wywóz gruzu Kraków musimy zorganizować na własną rękę do takiego miejsca. Wynajmując kontenery na gruz, wybieramy najprostszy sposób na gromadzenie opadów. Wywóz gruzu Kraków do to dodatkowy niezbędny koszt podczas remontu. Jeśli nie mamy zbyt dużej ilości gruzu, możemy zamieść ogłoszenie na lokalnych portalach ogłoszeniowych i sprzedać go jako podkład budowlany.